Makeup štetce: základní výbava, značky, mytí štětců, houbičky

22. 10. 2016


Krásný den všem!
Dnes jsem si připravila článek spíše pro makeup začátečníky a chtěla bych vám říct vše kolem štětců. Pokud se chcete více zajímat o líčení, štětce jsou nezbytnou součástí a věřte, že můžete mít sebe lepší kosmetiku, ale pokud budete špatné štětce, bude vám to k ničemu, protože ji nebudete moci správně nanést. Jaké je tedy podle mě základní výbava?

Základní výbava

»štětec na pudr 
»štětec na makeup 
»štětec na tvářenku
»plochý štětec na stíny
»ztrácecí štětec na stíny 
»štětec na linky 

Každý z těchto štětců se vyrábí ve spoustě variant, ale která bude vyhovovat právě vám, už vám nikdo neřekne. Já např. na makeup mám nejraději stippling brush. Je to teda tak trochu kup na slepo, ale třeba u plochého štětce na stíny, zkoseného štětce na tvářenku a velkého štětce na pudr nic nepokazíte a rozhodně je využijete. 

Značky

Štětce jsou věc, která vám vydrží opravdu dlouho a proto se podle mě do ní vyplatí investovat. Mými prvními štětci byla sada Is mine, na kterou jsem dokonce kdysi dělala recenzi. Myslím, že do začátku byly super, ale moc nevydržely a po dvou letech už nejsou nic moc. Momentálně mám sadu od Zoevy a jsem s ní moc spokojená. Kvalitní štětce má kromě Zoevy také Sigma, Real Techniques nebo Sephora. Z levnějších značek pak určitě Hakuro, Yves Rocher nebo Ecotools, které seženete i v drogerii. 

Další pomůcky

Jako další pomůcky k líčení bych vám rozhodně doporučila kovovou paletku od Inglotu, která je skvělá pokud taky tak nesnášíte mít upatlanou ruku od makeupu a navíc se na ní dá makeup skvěle míchat. Cena je sice trošku vyšší (stojí 250 Kč), ale od té doby, co jsem si ji koupila, ji používám opravdu při každém líčení a už se bez ní neobejdu. Poslední dobou jsem si taky oblíbila houbičku na makeup a od té doby, co jsem si ji koupila (tato je z Rossmanna asi za 50 Kč) makeup štětcem vůbec nezapracovávám. Kromě štětců vám taky můžu doporučit jejich kabuki verze (já mám na pudr a tvářenku), které jsou skvělé třeba na cesty. 

Čištění štětců

Jak čistit štětce asi pravděpodobně víte, ale i tak vám ukážu, jak to dělám já. Přiznám se, že v čištění jsem dost nepečlivá a moc pravidelně je nečistím. Když ale potřebuju narychlo vyčistit nějaký štětec, požívám čistič štětců od Ebelin, který seženete normálně v drogerii asi za stovku a bohatě mi stačí. Klasicky pak nastříkám přípravek na štětec a krouživými pohyby očistím o malinký ručník, který mám jen na štětce. 

Při velkém čištění, které dělám tak jednou za měsíc, umyju všechny štetce pomocí šamponu. Můžete si koupit speciální přímo na štětce, ale já vždy používám ten, kterým si normálně umývám vlasy nebo je také super dětský šampon na vlásky, který je šetrný. Při umývání  si dejte pozor, aby se vám voda nedostala do kovové rukojeti a štětec se vám tak nezničil. Štětce pak suším ve vodorvné poloze, nikdy ne nastojato štětinami (???) nahoru, snad mě chápete :D


Čištění houbiček

Co se týče čištění houbičky, nějakou dobu jsem nevěděla jak  na to, protože mýdlem to pořádně nešlo. Nakonec jsem objevila fintu jak houbičku pořádně umýt. Nejprve použijte olej (nejlépe olivový), který do houbičky pořádně vmasírujte. Olej začne hezky rozpouštět usazený makeup. Tento proces opakuji ccca 3x a sami uvidíte, jak při masírování makeup vytéká. Pak houbičku omyju ještě klasickým mýdlem (také opakuji cca 3x) tak, aby v houbičce nezůstal žádný olej a tadá! Máme čistou houbičku.  


Okomentovat

Clara in style © . Design by Berenica Designs.