Spring book tips

6. 3. 2016


Krásnou neděli všem!
I když je už březen, stále je venku relativně pochmurno a před pár dny dokonce ještě napadl sníh. Pokud se tedy jako já nemůžete dočkat jara, mám pro vás pár tipů na knížky, které mě v poslední době zaujaly, a tak si to čekání zpříjemnit. 

Analfabetka, která uměla počítat
Když vyšla autorova prvotina Stoletý stařík, upřímně mě nijak extra nezaujala. Analfabetka mě taky dlouho nechávala chladnou a příběh mě na první pohled moc nezaujal, ale když se o ní tak moc mluvilo a viděla jsem ji v každém knihkupectví, nedalo mi to a nakonec jsem si ji koupila. Bylo to pro mě obrovské překvapení, protože knížka je skvělá! Normálně tento typ knížek moc ráda nemám, ale je napsaná opravdu velmi čtivou formou. Příběh je plný zápletek a návratů do Analfabetčiné minulosti a já tuto knížku přečetla doslova jedním dechem.

Nombeko začala pracovat v pěti letech jako vynašečka latrín na předměstí Johannesburgu, v deseti letech osiřela. Nic nenasvědčovalo tomu, že by neměla prožít svůj život v jedné z chatrčí největší chudinské čtvrti světa a pak tu předčasně umřít, nikým nepostrádaná. To by ale nebyla Nombeko – analfabetka, která uměla počítat.
Osud i její talent ji zavedou až do mezinárodní politiky, na druhou stranu zeměkoule, ke dvěma identickým a zároveň velmi odlišným bratrům. Během jejího dobrodružného putování se jí podaří zamotat hlavu agentům nejobávanější tajné služby nebo být unesená ve špinavém náklaďáku na převoz brambor. A tím to zdaleka nekončí...


Fangirl
Tato knížka mi ležela doma poměrně dlouho a upřímně mě ze začátku moc nebavila. Příběh mi nepřišel nijak zajímavý, ale po cca. 1/4 knížky nastal zlom a já se do ní opravdu začetla a posledních 100 stránek jsem přečetla snad za 2 dny. Nečekejte nic zvláštního, ale pokud máte rádi knížky z období studentského života a hledáte nějakou oddychovku, určitě si ji přečtěte.

Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji.Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet.

Jíst,meditovat,milovat
Něco trošku jiného. Jako první jsem viděla stejnojmenný film, který se mi moc líbil, a tak jsem si říkala, že knížka by mohla být ještě lepší. Bohužel se tak nestalo a chvílemi mi přišel příběh zbytečně zdlouhavý, ale i tak je to velmi pěkná knížka o hledání životního štěstí. Navíc je plná krásných citátů a pokud máte rádi různé motivační knížky, určitě ji zkuste.

Elizabeth Gilbertová má vše, co se od moderní ambiciózní Američanky očekává: manžela, dům a úspěšnou kariéru. Jenže místo aby se cítila šťastná a naplněná, ji pohlcuje panika, zoufalství a zmatek. Odhodlá se tedy k radikálnímu kroku a úplně sama se vydá na roční pouť kolem světa. V Itálii studuje umění rozkoše, učí se italsky, flirtuje, nezřízeně hoduje a přibere deset nejšťastnějších kilogramů svého života. V Indii absolvuje čtyřměsíční duchovní cestu do vlastního nitra, na níž nechybí ani tak zdánlivé protiklady jako je vztek, transendentální meditace, černý humor, mantry a vize. V Indonésii, kde se stane žačkou svérázného starého šamana, pak hledá svůj konečný cíl: rovnováhu, schopnost vybalancovat svůj život mezi světským potěšením a pravou zbožností. 



S láskou, Rosie
Upřímně moc romantické příběhy nemusím, ale tato knížka mě ke konci vážně dojala. Moc hezký příběh o lásce, který se skvěle čte a pokud se do ní začtete, nebudete moct odtrhnout oči. Knížka byla vydána jako film, který jsem teda neviděla, věřím, že bude určitě táke skvělý. 

Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a „poklad na konci duhy“. Přijdou na to, že ho mají na dosah ruky už dávno a dostane jejich láska druhou šanci?

Girl Online
Knížka od mé oblíbené youtuberky Zoelly. I když ji seženete i v českém vydání, já ji mám v angličtině a je to má první knížka v angličtině vůbec. Je psána poměrně lehkou angličtinou, ale i tak mi čtení samozřejmě trvá o něco déle a přiznám se, že ji dočtenou ještě nemám. Nečekejte žádnou hlubokou zápletku, ale i tak si myslím že je to super oddychové čtení a pokud se chcete naučit číst knihy v angličtině, tohle je super začátek.

Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě – o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí.
Když ji ovšem na školním představení potká ten „největší trapas na světě“ a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou s sebou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu.
Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina – a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

14 komentářů

  1. děkuji za tipy!:) už se těším, až bude po maturitě a já si budu moct číst, co chci já a ne co musím.
    http://of-goldbook.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Jíst, meditovat, milovat jsem četla a u mě to bylo zrovna obráceně. Film mě moc nezaujal, ale kniha ano. A S láskou jsem četla také, u tohoto příběhu se mi líbily obě verze. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To asi záleží na vkusu :) jojo na film se taky chystám :)

      Vymazat
  3. S láskou Rosie teď čtu a girl online bych taky ráda zkusila :)

    eL

    OdpovědětVymazat
  4. Na Analfabetku se moc těším, ale stále mám plnou knihovnu ještě jiných knížek, takže bůhví, kdy se k ní dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Super tipy :) Vsechny knizky znam, ale ani jednu jsem necetla. Uz dlouho jsem necetla zadnou takovou oddychovou cetbu podobneho razu, tak snad se brzy k nekteremu z titulu dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  6. O většině knížek jsem slyšela, k některým jsem viděla už i film :). Děkuji za tipy. Já mám teď rozečtený Bezpečný přístav od Sparkse a nějak pořád není dost času na to, ho dočíst :D. Hodně školy a povinností :/.. Snad se k tomu co nejdříve dostanu.

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co :) jojo to dobře znám, a když už trochu času je tak je na programu povinná četba :/ :D

      Vymazat

Clara in style © . Design by Berenica Designs.