Poslední zkouškové?

14. 2. 2019


Tak jsem právě napsala poslední zkoušku v letním semestru. Venku je krásně, po dlouhé době svítí sluníčko a mě je najednou dobře. Je mi dobře i přesto, že tahle zkouška rozhodne o mé budoucnosti.  Jedno jediné písmenko rozhodne o tom, jestli budu stále vysokoškolák. Stejně je to zvláštní, jak taková malichernost rozhodne o něčem, tak velikém. A přesto je mi dobře, konečně. 

Tento semestr byl utrpení, doslova. Měla jsem pocit, že se pokazilo, co se dalo.  Jak řekl můj kamarád „já na ty zkoušky chodím v podstatě ze setrvačnosti“ a má pravdu. Člověk už pak jen slepě odškrtává další a další předměty a u každého opakování zkoušky, předmětu, co si bude muset zapsat znova, další konzultace přemýšlí, jestli mu to za to vlastně stojí. Já vím že stojí, že školu, kterou studuji miluju, že je to něco, co chci skutečně dělat a že kdyby mě to nebavilo, už tu dávno nejsem. Ale ono se vždycky najde něco, co vám nepůjde, kdy už vás to nebude bavit a jediné co si budete přát je vším třísknout a odjet někam daleko.  Moje láska mi řekla, že to vypadá, že to snad ani udělat nechci, abych měla toho půl roku volno. Když vám někdo něco takového někdo řekne, člověk chtě nechtě začne přemýšlet, jestli to není pravda. Možná ano, možná to pravda je a já se takhle trápit nemám, druhý hlas v hlavě mi ale říká že to za to stojí, vždyť to přece miluju.  Nakonec jsem došla k přesvědčení, že přece jen ta vyšší síla, která tu je ať chceme či ne, to zařídí tak, jak to má být. Jestli se kvůli 1,5 bodu, který mi v druhém pokusu chyběl nemám studovat architekturu, tak asi opravdu nemám, nebo to byla jen životní zkouška.

Slz už proteklo až příliš a jak říká moje maminka, hlavní je vědět, že pro to člověk udělal maximum a to já udělala. V pondělí se rozhodne o mém osudu, ale do té doby si to chci užít. Se svou láskou, rodinou, kamarády. A pokud v pondělí budu prolévat potoky slz doufám, že si vzpomenu na tyto řádky kde si přečtu, že tohle nikdy nechci a nebudu brát jako životní prohru. V životě je mnoho mnohem horších věcí a mě čeká spousta těch dobrých, i těch špatných. Zkusila jsem to, udělala maximum a pokud to nevyjde, cesta vede jinudy a vím, že si ji znova dokážu prosekat. Proto když vám připadá, že horší už to být nemůže a že se celý svět spolčil proti vám, věřte tomu, že nikdy není tak zle, jak to v daný okamžik vypadá. Nemyslete na to, co řeknou ostatní, i oni mají své životní prohry, ty má totiž každý.

Okomentovat

Clara in style © . Design by Berenica Designs.