Dýňový chlebíček s čokoládou

12. 11. 2017


Krásnou neděli všem!
Tak už tu bohužel máme to pravé, ošklivé, podzimní počasí, kdy asi většina z vás stejně jako já zůstane raději doma (a podívá se na celou serii Stranger things za 1 den ehm...). Každopádně obzvlášť v tomto počasí mám chuť si upéct něco dobrého, a protože máme doma ještě zásobu dýní, ( a nebudu pořád dělat jen dýňovou polívku že jo..) rozhodla jsem se pro dýňový chlebíček, který doma sklidil opravdu úspěch, takže tady je recept. 
Recept mám z blogu Smooth cooking, ale dám vám ho i sem :)

Suroviny:
  • 350 g hokaido dýně
  • 350 g hladké mouky
  • 350 g cukru
  • 100 g másla
  • 3 vejce
  • 2 lžíce kakaa
  • 1 lžička mleté skořice
  • 1 lžička muškátové oříšku mletého (zarovnaná)
  • 150 ml mléka
  • 1 kypřící prášek do pečiva
  • 100 g mléčné čokolády
  • hrst vlašských ořechů

Postup:
Nejprve smícháme máslo s cukrem a dobře prohněteme. Přidáme vejce a opět prohněteme. Do směsi přisypeme mouku,kakao, skořici, muškátový oříšek a prášek do pečiva. Vše zalijeme mlékem a promícháme. Nachystáme si dýni, ze které vydlabeme semínka, nakrájíme ji na kousky a v robotu rozmixujeme na co nejjemnější kaši a přidáme do těsta. Pokud máte slabý mixér jako já, klidně těsto ještě projeďte tyčovým mixerem. Malých kousků dýně se nebojte, po upečení je vůbec neucítíte. Nakonec přisypte na kousky nakrájenou hořkou čokoládu a ořechy (můžete přidat i rozinky, brusinky či další ořechy) a směs nalijte do formy na banana bread  vyložené pečicím papírem. Chlebíček pečte v předehřáté troubě na 170 stupňů cca hodinu.








1 komentář

Clara in style © . Design by Berenica Designs.