Jak mi blogerský svět otevřel oči

7. 3. 2018


Krásný den všem!
Nějaký článek tu nebyl sakra dlouho. Nemůžu říct, že bych neměla čas, ano, samozřejmě bylo zkouškové, takže to jsem čas opravdu neměla, ale když už jsem nějaký měla, trávila jsem ho raději jinde a se svými blízkými, ale to psaní článků mi tak nějak chybělo. O tom ale až příště. Dnes bych chtěla mluvit o něčem jiném a to o blogerkách. K tomuto článku mě tak trochu dohnala situace, která se mi nedávno stala a tak trochu i dlouhodobá zkušenost. 

Blogerskou scénu (a převážně tu českou) sleduju už pár let. Na bloglovinu sleduju cca 80 blogů a články čtu většinou všechny. Blogy mě vždycky bavily, ale poslední dobou se z toho stal takový fenomén, že blogerky potkáte opravdu všude. Na začátek bych možná měla říct, že nejsem typ co by za někým přišel, že je jeho fanoušek, takových blogerů / youtuberů je opravdu málo.  Ještě dodám, že  nejsem ani typ co by na člověka jen zíral nebo ho dokonce pronásledoval, to opravdu ne :D Za toho půl roku, co jsem v Praze jsem blogerek potkala opravdu dost. Některé se mnou jely ve vlaku, některé seděly u vedlejšího stolku v kavárně a některé šly jen proti mě po ulici. Za tu dobu jsem stihla zaslechnout (a někdy bych i raději neslyšela, to mi věřte) kde co. Bohužel musím říct, že tohle poznání blogerek "naživo" mi celý blogerský svět dost znechutilo až jsem uvažovala, že s blogem úplně skončím. 


Předem se omlouvám za následující věty, ale věřím že mi někteří dají za pravdu.  Celý tento blogerský svět na mě čím dál víc působí jako neskutečná snobárna plná přetvářky a hraní si na "něco víc" jestli by se to tak dalo říct. Omlouvám se všem, které následujícími slovy urazím, ale tvorbu příspěvků na instagram pro různé firmy, psaní článků na firemní weby atd nepovažuji za práci a když vidím na instastories obrázek z kavárny s velkým hrnkem kafe, avotoastem a rozepsaným článkem s hashtagem work, na nože mě berou. Já samozřejmě vím, že to není jen tak vytvořit článek, nafotit fotky atd. ale v mých očích to stále není plnohodnotná práce a moc dobře vím, že tohle spoustu blogerek vytáčí. A dostáváme se k tomu, o čem to celé je. Ať chcete nebo ne, je to o penězích. Samozřejmě, vím že je spousta blogerek co to dělá pro radost a dalo jim spoustu práce dostat se na úroveň na které jsou teď, ale radost vás nenakrmí a ani vám nezaplatí nájem. Proto bych vám tímto článkem chtěla říct, studujte, dělejte něco smysluplného pro společnost,  zachraňujte lidi, co já vím, ale neživte se prosím (pouze) blogováním. Samozřejmě, jestli vás to baví (jako třeba mě), dělejte to. Je taky skvělé když někdo něco dělá a sdílí to s ostatními pomocí blogu, fotí, radí lidem se stravou ale živit se pouze blogem, no uznejte samy. V 50 se za sebe ohlédnete a co uvidíte? 5687 článků a 12 045 687 postů na instagramu, byli byste šťastní? Na to si odpovězte sami.

A co bych řekla závěrem? Internet je místo pro všechny, ale pamatujte na to, že neukazuje realitu. Proto bych chtěla také předělat koncept celého blogu. Vytvořit útulné místo pro mě i pro vás a předávat vám své radosti, typy a nápady, ale nebojte o články o kosmetice a oblečení nepřijdete :)

Krásný zbytek týdne přeje

Klára XOXO

7 komentářů

  1. Já chápu, jak to myslíš a že nechceš nikoho urazit. Tohle je vcelku zamotaná situace, protože když někdo jako ty nebo já něco takového tvrdí, tak nám dost lehce může být vmeteno do tváře, že třeba závidíme, že. Což jsem už taky kolikrát na několika blozích viděla. Já s tebou souhlasím a taky tomu moc nerozumím. V zahraničí je větší tradice toho, že pokud je nějaká - například módní - blogerka už hodně známá, tak si založí firmu, něco navrhuje nebo spolupracuje na výrobě nějakých produktů. Což se u nás zatím moc neděje (kromě výjimek). Oceňuji upřímnost článku! :)
    Kout světa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je bohužel pravda, to je bohužel takový dnešní trend, že jakákoli kritika lze schovat za pojem "závist". Přitom já obdivuji a oceňuji, když si někdo něco vydře sám.

      Vymazat
  2. Já nemám problém, když se někdo živí pouze blogováním, za blogem je spousta práce a když jsi v blogování fakt dobrá, tak mi to přijde jako fajn způsob výdělku :) To jaké jsou blogerky na živo je věc druhá, naštěstí jsem jich moc zatím nepotkala, ale asi nikdy nezapomenu, když jsem byla na jedné autogramiádě a byly tak pozvaný i "profi" blogerky, které dostaly právě tu knížku a ještě nějaké další drobnosti a jediné, co řešily bylo, jak to teď jako potáhnou do klubu.. To mi přišlo fakt uhozený.

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, ve finále nemám ani tak problém s tím, že se tím někdo živí, ale vadí mi to, jak se chová.

      Vymazat
  3. Myslím si, že v tomto s tebou plně souhlasím! :) Já blog dělám pro radost a vůbec mi nevadí, že mám článek jednou týdně.
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  4. Ja sa na blog vraciam stále keď mám čas, pretože ma to baví, chýba mi to ale počas štúdia medicíny naň ozaj nemám čas aj keby som chcela ale na druhej strane mi nevadí, že sa tým baby živia. Ak sú ale naozaj dobré! To znamená, že majú pekné fotky, zaujímavý obsah, nie sú umelé a sú ozaj dobrým vzorom pre mladé baby. Ak sa ale na "vrchol" dostane iný typ dievčaťa, ktoré malo vždy všetko kvôli rodičom, vidno na nej, že je umelá a pod. toto už sa mi nepáči.

    Lumi z Recenzie-Kozmetiky

    OdpovědětVymazat

Clara in style © . Design by Berenica Designs.