Nejlepší dort do letních dnů

25. 6. 2016


Krásný den všem!
Dneska mám pro vás další recept, ale když já prostě musím protože tohle je rozhodně nejlepší dort, který jsem snad kdy dělala. Nedávno měla mamka s babičkou narozeniny a pořádali jsme takovou menší zahradní párty i s grilováním. No a protože já strašně ráda peču dorty, nemohla jsem nějaký neupéct. U nás máme hodně rádi dorty s tvarohem a ovocem, takže jsem hledala nějaký lehký, vláčný a to tento přesně splňuje. Přímo se rozplývá na jazyku a je opravdu lehoučký a nijak přeslazený.
Teď už tedy k receptu. 


Těsto:
6 vajec
180 g cukr krupice
35 g tmavého kakaa
145 g hladké mouky
6 lžic oleje
1 lžička prášku do pečiva

Krém: 
2 smetany na šlehání minimálně 33%
3 lžíce cukr moučka
400 g odtučněného tvarohu
1 želatinový ztužovač 

+ libovolné ovoce, máta, nastrouhaná čokoláda na ozdobu

Oddělíme žloutky od bílků a z bílků vyšleháme opravdu tuhý sníh. Snížíme otáčky mixéru a postupně do bílků přidáváme cukr a žloutky (postup opravdu dodržte jinak vám korpus nenabude). Hmotu smícháme se zbytkem ingrediencí a nalijeme do dortové formy vymazané a vysypané hladkou moukou. Pečeme na 150 stupňů cca 30 - 40 minut. Korpus necháme vychladnout a rozřízneme na 3 části.

Šlehačku s cukrem vyšleháme do tuha (pozor ať ji nepřešleháte). Tvaroh smícháme se ztužovačem, přidáme smetanu,vše důkladně promícháme a ihned plníme dort. Já vždy natřela korpus krémem, proložila ovocem a přiklopila další částí korpusu. Celý dort nechte 2h ztuhnout v lednici. 

Dobrou chuť!



3 komentáře

Clara in style © . Design by Berenica Designs.