DIY jak jsem opravovala truhlici

8. 1. 2016


Krásný den všem!
Tak tu máme první DIY článek v roce 2016. Dnes to bude zatím největší DIY, které jsem kdy dělala. Už nějakou dobu bydlíme v novém domečku a tak nějak jsme se tu už zabydleli (fotky z mého pokoje čase určitě ještě uvidíte). Asi nejzajímavějším kouskem nábytku v mém pokoji je tato truhlice, která ze začátků vůbec nevypadala tak, jak ji teď vidíte. Když jsem ji jednoho dne objevila u babičky na půdě, měla jsem hned dokonalou představu co s ní provedu a kam ji dám. Dala jsem se tedy do úprav, které nebyly vůbec jednoduché a rozhodně to stálo za to.


Jak můžete vidět, truhla byla na začátku černá a oprýskaná (jinak omluvte prosím kvalitu fotek), takže první co jsem musela udělat bylo, že jsem ji obrousila bruskou. Vypadá to možná jednoduše, ale věřte, že to vůbec jednoduché nebylo. Dohromady to trvalo určitě několik hodin, samozřejmě jsem to nedělala najednou, a spotřebovala jsem celkem 6 brusných papírů.


Když byla truhla vybroušená a zbavená černého laku přišlo na řadu moření. Truhla díky dlouhému pobytu na půdě měla v sobě dírky od červů, a protože mít červy i v novém nábytku je to poslední, co si přejete, bylo nutné ji namořit Červostopem, aby žádní červi neměli šanci. Natírání Červostopem, který je bezbarvý jsem opakovala asi čtyřikrát.


Před samotným nátěrem jsem ještě zatmelila tmelem na dřevo různé prasklinky a díky od červů a opět jsem ho musela zbrousit brusným papírem do hladka. Teď už přišel na řadu samotný nátěr, který bylo nutné 2x opakovat. 


Nakonec přišli na řadu ručky a zámek, který jsem nastříkala černým sprejem. Samozřejmě jsem musela truhlu okolo dostatečně oblepit páskou a papírem,aby nebyl černý sprej všude. No a je hotovo! Po měsíci práce mám doma krásnou truhlu, která je nejen zajímavým kouskem nábytku, ale také v sobě nese kousek historie, protože ji vlastnila ještě moje prababička. Vnitřek truhly jsem  proto schválně nechala tak jak byl. A pokud se ptáte, co v ní skladuji, tak jelikož dekorace v mém pokoji ráda obměňuji, tak v ní skladuji ty, co nejsou právě aktuální.



4 komentáře

Clara in style © . Design by Berenica Designs.