Mikuláš, dekorace, pečení, španělské cukroví, dárky #Christmastime

12. 12. 2015


Krásnou sobotu všem.
Po delší době se vám ozývám a zároveň  doufám, že si užíváte třetí adventní víkend a nepropadli jste vánočnímu shonu. Mám pro vás připravenou spoustu článků, které vám chci ukázat do Vánoc, tak snad to stihnu. Blogosféra je teď zaplavena spoustou typů na vánoční dárky, takže ty letos vynecháme. Nicméně můžete těšit na nějakou vánoční inspiraci, moje oblíbené písničky, new in a spoustu dalšího.  Dnes tedy začneme takovým random článkem, takovou směsicí všeho, co jsem jen tak někdy nafotila. 


Z adventního kalendáře asi nikdy nevyrostu a tento malinký od Lindt je naprosto skvělý! Poctivě každý den otevírám jedno okýnko a vždycky se těším, jaká příchuť tam bude tentokrát. 


Tradiční výroba věnce nemohla chybět. Je to jedna z věcí, která mě neskutečně baví a opravdu si ji užívám. Letos jsem se rozhodli pro modro-stříbrné vánoce, takže podle toho vypadá i náš věnec.



Letos jsme opět dala šanci chaloupce, tentokrát podle jiného receptu a opravdu se povedla. Polevu i perníčky jsem dělala podle receptu od úžasné Lucie z nesto.cz (recept TADY). Musím říct, že poprvé v životě se mi poleva konečně opravdu povedla. Sice měla nějaké mouchy takže příště budu vědět, co trošičku upravit, ale jinak jsem celou chaloupku zvládla i se zdobením za jeden večer a bez rozčilování :D


Další z věcí, kterou na vánocích miluju, jsou vánoční dekorace. Tohle všechno trůní nad mou postelí a já miluju si zapálit aromalampu, zapnout světelný řetěz a koukat na Lásku nebeskou. Papírové stromečky jsem vyráběla 2 roky zpátky (návod i video TADY). Hvězdičkový řetěz je z Kauflandu, který je pouze omotaný vánočním řetězem, sobík je z Kik a aromalampa je od Yankee candle.


Opět pár let stará dekorace. Obyčejný věnec z kartonu polepený vločkami různých barev. U stolu mám už pak jen pověšené vločky a jednoho sněhuláka.



Ve škole jsme měli Den otevřených dveří, a protože jsem byla jedna z těch, co se podíleli na našem španělském divadle, upekla jsem pro návštěvníky tradiční španělské cukroví - Polvorones. Nečekejte nic speciálního, recept je opravdu jednoduchý, ale i tak sušenky všem moc chutnaly.


Budete potřebovat:
250g másla
250g cukru
300g hladké mouky
120g loupaných mandlí 
citronovou kůru
2 lžičky skořice 

Máslo vyšleháme s cukrem a citronovou kůrou do pěny. Madle opražíme na sucho  na pánvi a pomeleme až nám vznikne jemný prášek. Přidáme přesátou mouku, cukr a madlovou moučku. Těsto vyválíme do tloušťky 1 cm a vykrajujeme kolečka. Pečema na plechu vymazaném máslem na 150° cca. 15 minut. Nakonec můžete sušenky pocukrovat. 




Skvělé dárky od Mikuláše a ano, už jsem to nevydržela a musela jsem ochutnat mikulášské Toblerone :D Děkuju, mami.


Letos pro mě byly dárky z nějakého důvodu opravdu hračka. Nebyl ani jeden, nad kterým bych musela dlouho přemýšlet. Už mi chybí jen koupit dárek pro sestru, ale jinak mám už všechny i zabalené.


A tady je důvod absence článků na blogu. Onemocněla jsem a vůbec jsem na psaní neměla náladu. Alespoň jsem se ale opět dostala ke čtení, na které jsem poslední dobou neměla vůbec čas.


Bylo důležité doplnit vitamíny, takže já si dala své oblíbené Kaki. No a bez mojí ovesné by to nešlo ani při nemoci. Navíc s dávkou arašídového másla. 

1 komentář

Clara in style © . Design by Berenica Designs.