#studytips Jak se učit a naučit

11. 5. 2017


Krásný den všem!
Dlouho tu nebyl žádný článek a nebudu lhát, na blogování jsem neměla moc náladu, je toho zkrátka moc. Dostala jsem se na vysněnou vysokou školu! Ani si nedovedete představit jakou jsem měla radost. Investovala jsem do příprav na přijímačky mnoho času a jsem ráda, že se to vyplatilo a alespoň tohle mám z krku. Také mám za sebou úspěšný konec čtvrťáku a teď je tu svaťák a po něm obávaná maturita. A proto, že se teď spousta z vás učí taky, ať už na maturitu nebo proto, že se blíží konec semestru, rozhodla jsem se vám sepsat pár mých typů, které my pomáhají při učení. 
A já se běžím učit, hodně štěstí všem!


1. Pořádek
Prví věc bez které se neobejdu ať se učím na cokoli je pořádek. Potřebuju mít kolem sebe čistý stůl bez zbytečností a mít na něm opravdu jen to nejnutnější. Když mám kolem sebe nepořádek, špatně se mi pracuje a jsem více ve stresu. Nově mi na stole přibyly dvě "květiny", které by se někomu mohly zdát jako zbytečnost. Nicméně podle psychologů zeleň v kanceláři kladně ovlivňuje koncentraci na práci a myslím, že na tom něco bude. Navíc vypadají hezky.


2. Rozvrh 
Rozvrh je rozhodně něco, co mi pomáhá dost. Mám přehled kolik dní mi přesně zbývá a můžu si tak učivo lépe rozvrhnout. Tento rozvrh už sice neplatí, protože mi nevyhovovala jeho velká striktnost, ale může vám posloužit jako inspirace. Dny si taky poctivě křížkuju, což může být pro někoho lehce depresivní a taky můžete vidět kdy maturuju :D 


3. Organizace
Další věc, která mi hodně pomáhá je organizace. Mám dost spolužáků, kteří nemají ani teď vypracované všechny otázky. Já měla všechny vypracované už před začátkem svaťáku stejně jako jsem měla přečtené všechny knížky, takže se teď nemusím zdržovat nějakým doděláváním. Jsem typ který musí mít všechno přehledné, ve složkách, barevně zvýrazněné a ještě nejlépe s obrázkama :D a díky tomu, že jsem tohle vše měla už před svaťákem, jsem teď více v klidu.


4. Maté
Poslední věc na kterou jsem se teď poslední dobou naučila. Při zkouškách jako je maturita se rozhodně někdy budete učit i v noci. Takovou klasikou je kafe, které miluju. Nicméně při třetím hrnku mi z něj začíná být zle a točí se mi hlava a jeho účinek mi nepřijde příliš "dlouhodobý". Navíc je návykové a negativně ovlivňuje tlak. Maté mi tak přijde při učení mnohem účinnější. Působí kladně na paměť, koncentraci a obsahuje kofein, takže má stejné účinky jako káva nebo redbull. Nebudu vám to tu dlouze vypisovat, pohledejte na internetu :) Já piju tohle Mate IQ z Oxalis, které je obohacené o pomerančovou kůru, takže krásně voní, ginco bilobu, které je prospěšné na paměť a guaranu, která zmírňuje únavu.

Jaké jsou vaše triky na učení?

7 komentářů

  1. Já si pamatuju, že jsem vždycky musela mít na učení absolutní ticho a klid a že se mi nejlíp učilo vleže v posteli :D. To mi už asi zůstalo, protože i teď nejvíc práce udělám opět v posteli. Veškerý organizování, psaní článků, čtení, zařizování věcí přes počítač, všechno v posteli :D
    Gratuluju k přijetí na VŠ, držím palce u maturity a užij si pořádně léto! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) tak to já se v posteli nenaučím nikdy nic :D i když jsem taky měla období, kdy jsem se učila výhradně tam :D

      Vymazat
  2. Určitě super tipy, celkem jsem se pozastavila nad tím posledním, zvlášť proto, že jsem na kávě závislá a za nic bych ji nikdy nevyměnila! :D Ale je fajn vědět, že je tu i jiná možnost. Jinak ti strašně držím palce a pevné nervy! A s tou organizací tě chápu na 100%, já maturuji sice až příští rok, ale už teď začínám číst nějaké články, přes prázdniny se chystám si udělat alespoň trošku pořádek v zápiscích ze všech uplynulých let apod. Prostě ve zkratce - jsem strašný puntičkář, no. :D
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc :) také bych kávu nevyměnila, ale maté mi na učení přijde lepší :D

      Vymazat
  3. O svých tricích jsem už také psala na blogu, tak se koukni jestli tě to zajímá :)
    ale souhlasím s tím, že pořádek je důležitý při učení a rozvrh člověk taky potřebuje :)

    eLblog

    OdpovědětVymazat
  4. S plánováním máte stoprocentní pravdu. Kolikrát jsem si říkal, že musím rozložit práci na menší dílce, pečlivě dodržovat časy, kontrolovat, kratší pauzy atd... Ale popravdě jsem málokdy uspěl. třeba bakalářku jsem řešil na: http://www.vsprace.cz/bakalarske-prace a ne že bych si stěžoval, super mi to pomohlo, ale že nemam disciplinu mě stejně štve. I když částečně mě omlouvá, že jsem u školy pracoval...

    OdpovědětVymazat

Clara in style © . Design by Berenica Designs.